Vlaanderen investeert in de mobiliteit van Hechtel – Eksel

Op 24 april 2018

Vlaanderen investeert in de mobiliteit van Hechtel – Eksel

Minister Weyts heeft recent aangekondigd dat hij 34 zwarte verkeerspunten in Limburg versneld zal aanpakken. Ook het zwarte punt op de N74, waar de Hasseltsebaan aansluit op de Noord-Zuidverbinding, in Hechtel werd opgenomen in de nieuwe plannen. Op korte termijn wil de minister met kleine ingrepen de verkeerssituatie verbeteren.

Investeringen tot het kwadraat

Daarbovenop investeert de Vlaamse overheid dit jaar een recordbedrag om de files aan te pakken. Waar mogelijk wordt er extra capaciteit gecreëerd. Voor de Limburgers worden de snelwegen E313 en E314 uitgebreid met een extra spitsstrook. Aangezien vele Hechtel-Ekselaars via deze wegen dagelijks naar hun werk en thuis rijden, kunnen we deze maatregelen alleen maar toejuichen.

We blijven als fractie streven naar een vlotte en veilige verkeersinfrastructuur in onze gemeente. Ons ultieme doel blijft een structurele en permanente oplossing voor de Noord-Zuidverbinding. Limburg moet daarbij aan hetzelfde zeel trekken.